Ποια ασφάλεια παρέχει στους οικοδεσπότες η Αirbnb

Ποια ασφάλεια παρέχει στους οικοδεσπότες η ΑirbnbΦωτογραφία του Andreas Weiland στο Unsplash

Η Airbnb παρέχει στους οικοδεσπότες που προσφέρουν τα σπίτια τους για ενοικίαση στην πλατφόρμα της, δύο προγράμματα ασφάλειας. Τα ονομάζει “Εγγύηση οικοδεσπότη” και “Ασφάλεια προστασίας οικοδεσπότη”.

Σύμφωνα με την Αirbnb, πρόκειται για δύο ξεχωριστά προγράμματα εκ των οποίων μόνο το πρώτο (“Εγγύηση οικοδεσπότη”) ισχύει στην Ελλάδα, ενώ το δεύτερο πρόγραμμα που δεν ισχύει για τη χώρα μας, η “Ασφάλεια προστασίας οικοδεσπότη”, παρέχει βασική κάλυψη αστικής ευθύνης και καλύπτει οικοδεσπότες σε περίπτωση αξιώσεων τρίτων για σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές.

Το πρόγραμμα “Εγγύηση οικοδεσπότη” της Airbnb

Η “Εγγύηση οικοδεσπότη” προστατεύει τους ιδιοκτήτες κατοικιών που προσφέρονται για βραχυχρόνια ενοικίαση μέσω της Airbnb, στην περίπτωση που κάποιος επισκέπτης προκαλέσει υλικές ζημιές στο σπίτι.

Η Airbnb τονίζει ότι η “Εγγύηση οικοδεσπότη δεν είναι ασφάλιση και δεν αντικαθιστά την ασφάλεια του ιδιοκτήτη σπιτιού σας ή του ενοικιαστή.”

Τι καλύπτει η “Εγγύηση οικοδεσπότη”;

Η “Εγγύηση οικοδεσπότη” σας αποζημιώνει μέχρι του ποσού των 800.000 ευρώ στην περίπτωση που κάποιος επισκέπτης σας προκαλέσει ζημιά στην περιουσία σας.

Στο πρόγραμμα αυτό της Airbnb υπάρχουν φυσικά προϋποθέσεις, περιορισμοί και εξαιρέσεις. Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε τους όρους και προϋποθέσεις στην ιστοσελίδα της Airbnb.

Τι δεν καλύπτει η “Εγγύηση οικοδεσπότη”;

Η “Εγγύηση οικοδεσπότη” της Airbnb δεν καλύπτει:

Ορισμένα αντικείμενα, όπως κοσμήματα, συλλεκτικά αντικείμενα και έργα τέχνης λαμβάνουν περιορισμένη προστασία. Η Airbnb συνιστά να έχετε προνοήσει για την ασφάλισή τους, ανεξάρτητα με το πρόγραμμα που η ίδια παρέχει, ή να τα απομακρύνετε εντελώς από το χώρο σας.

Επιπλέον, το πρόγραμμα “Εγγύηση οικοδεσπότη” δεν σας καλύπτει για ζημιές σε αντικείμενα που προέρχονται από φυσιολογική φθορά (λόγω παρέλευσης χρόνου για παράδειγμα).

Τι γίνεται στην περίπτωση ζημιάς;

Στην περίπτωση που έχει προκληθεί κάποια ζημιά από έναν επισκέπτη σας, η Airbnb σας προτείνει να ενεργήσετε ανάλογα με την περίπτωση και τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσετε στην περίπτωση ζημιάς;

Αν δεν καταφέρατε να συνεννοηθείτε με τον επισκέπτη σας, η αναγγελία ζημιάς στην Airbnb είναι μονόδρομος. Η υποβολή του αιτήματος για αποζημίωση γίνεται μέσω του κέντρου επίλυσης προβλημάτων ή επικοινωνώντας απευθείας με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Για αιτήματα πληρωμής αποζημίωσης που υπερβαίνουν το ποσό των 300 δολαρίων (περίπου 250 ευρώ), είναι απαραίτητη μια δήλωση στην αστυνομία.

Για να υποβάλετε το αίτημά σας έχετε 14 μέρες. Ο χρόνος μετρά από την ημέρα που έφυγε ο επισκέπτης σας ή πριν έρθει ο επόμενος.

Αν είστε εμπρόθεσμοι, θα λάβετε ένα email επιβεβαίωσης παραλαβής. Στη συνέχεια η Airbnb θα επικοινωνήσει μαζί σας για τις λεπτομέρειες. Προετοιμάστε τα δικαιολογητικά που μπορεί να σας ζητήσουν:

Ανάλογα με τη σοβαρότητα της περίπτωσής σας και εάν όλα τα δικαιολογητικά σας επαρκούν για την Airbnb, μπορεί μέσα σε μια ή δύο εβδομάδες να έχετε πάρει την αποζημίωσή σας.

Συμπέρασμα

Το πρόγραμμα “Εγγύηση οικοδεσπότη” της Airbnb σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως ασφαλιστήριο συμβόλαιο που θα σας προφυλάξει από οποιαδήποτε ζημιά στο ακίνητό σας. Για αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Η “Εγγύηση οικοδεσπότη” όμως μπορεί να σας φανεί χρήσιμη για μικρότερες ζημιές που δύσκολα καλύπτονται από τα κανονικά ασφαλιστικά προϊόντα.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα καταλάβετε ποιον να εμπιστευθείτε για να νοικιάσετε το σπίτι σας μέσω Airbnb

Κατηγορία: Βραχυχρόνια μίσθωση
Ετικέτες: ,
Μοιραστείτε το άρθρο: