Γίνετε ο ιδανικός οικοδεσπότης και εκτόξευστε τα εισοδήματά σας από την Airbnb
Πήρατε λοιπόν την απόφαση να νοικιάσετε εκείνο το εξοχικό ή το δωμάτιο που δεν χρησιμοποιείτε, πιθανότατα μέσω μιας ιστοσελίδας καταχώρισης, εύρεσης και ενοικίασης καταλυμάτων, όπως η Airbnb, η οποία ήδη μετράει πάνω από 2 εκατομμύρια διαθέσιμα προς ενοικίαση δωμάτια σε περισσότερες από 190 χώρες.
Το πρώτο βήμα έγινε. Βάλατε το ακίνητό σας μπροστά στα μάτια χιλιάδων ταξιδιωτών και πλέον είστε σε αναμονή μηνυμάτων από ενδιαφερόμενους ταξιδιώτες. Όσο περιμένετε, μπορείτε να δουλέψετε λίγο πάνω στο τι πρέπει να κάνετε για να γίνετε ο ιδανικός οικοδεσπότης που θα προσφέρει στους φιλοξενούμενούς του λίγο περισσότεροαπό ένα χώρο για να κοιμηθούν και να φάνε.
Σήμερα θα μάθετε πώς μπορείτε να τους παρέχετε μια φανταστική εμπειρία ζωής που αυτόματα θα σας κάνει τον υπερ-οικοδεσπότη (Superhost), με ότι φυσικά συνεπάγεται αυτό (ναι μιλάμε για σταθερή εισροή εισοδημάτων και τη δυνατότητα να αυξάνετε τις τιμές σας συχνά-πυκνά χωρίς να σας προβληματίζουν σκέψεις του στυλ “Θα έχω πελάτες με τόσο τσιμπημένες τιμές”). Από το στόμα των καλύτερων στο χώρο αυτό, κατευθείαν στην οθόνη σας!
Ο πεντάλογος του τέλειου οικοδεσπότη
1. Ειλικρίνεια
Οι άνθρωποι είναι σαφώς πιο χαρούμενοι όταν όντως μπορείτε να ικανοποιήσετε τις απαιτήσεις τους. Για αυτό το λόγο, φροντίστε να αναφέρετε οτιδήποτε παράξενο ή ιδιόμορφο σχετικά με το σπίτι/δωμάτιό σας, έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να ξέρουν ακριβώς με τι έχουν να κάνουν και τι να περιμένουν.
Όπως καταλαβαίνετε, αν αναφέρετε, για παράδειγμα, ότι το ακίνητο διαθέτει ένα μεγάλο μπαλκόνι με φανταστική θέα στην θάλασσα, ενώ στην πραγματικότητα βλέπει τη θέα με το κιάλι, αυτόματα κάνετε κακό στην φήμη σας και κατ’ επέκταση στην επιχείρησή σας – γιατί περί αυτού πρόκειται, είστε ένας επιχειρηματίας αυτή τη στιγμή.
2. Ελαστικότητα
Το να είστε διαλλακτικός σε κάποια ζητήματα είναι μεγάλο προτέρημα. Εντάξει, έχετε γράψει ότι η ώρα άφιξης και αναχώρησης πρέπει να είναι μια συγκεκριμένη. Μην αφήσετε τον κόσμο να περιμένει και μη τους επιπλήξετε αν τυχόν έρθουν λίγο πιο νωρίς, αν καθυστερήσει η πτήση τους, πέσουν σε κίνηση και σας εμφανιστούν καθυστερημένα, ή και αν αργήσουν λίγο να αδειάσουν τον χώρο. Συμβαίνουν αυτά. Δείξτε ελαστικότητα σε τέτοια θέματα και δε θα χάσετε.
3. Ευγένεια
Εκτός από το να τους υποδεχτείτε στην εξώπορτα και να τους δώσετε ένα χεράκι να κουβαλήσουν τις βαλίτσες τους, βοηθώντας τους να εγκλιματιστούν μετά από ένα κουραστικό, και πολλές φορές αγχωτικό, ταξίδι είναι μεγάλο συν για την επιχείρησή σας.
Ο καθένας αντιδρά διαφορετικά κατά την άφιξή του σε ένα νέο μέρος. Άλλοι μπορεί να σας «βομβαρδίσουν» με ερωτήσεις ενώ άλλοι μπορεί να θέλουν την ησυχία τους μέχρι να «έρθουν στα ίσα τους». Όλα δεκτά με χαμόγελο και ευγένεια. Αν δεν μπορείτε να διαβάσετε τη γλώσσα του σώματός τους, απλά ρωτήστε τους αν χρειάζονται κάτι και φροντίστε να ικανοποιήσετε τις ανάγκες τους άμεσα.
4. Δείξτε ότι νοιάζεστε
Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι υπερβολικό. Για άλλη μια φορά, οι μικρές λεπτομέρειες θα σας δώσουν τους έξτρα πόντους που χρειάζεστε. Ένα ποτό καλωσορίσματος, μια χειρόγραφη κάρτα με ένα απλό «Καλώς Ήρθατε – Καλή Διαμονή!», λίγη απαλή μουσική που θα δημιουργήσει μια ήρεμη και ευχάριστη ατμόσφαιρα με το που θα γυρίσουν το κλειδί στην πόρτα, κάποιες σύντομες οδηγίες που θα τους βοηθήσουν να χρησιμοποιήσουν τις όποιες ηλεκτρικές συσκευές σωστά και με ασφάλεια (π.χ. ποιος διακόπτης ανάβει τι), καθώς και σημειώσεις σχετικά με το τι μπορούν να κάνουν και να δουν στην περιοχή – τα γνωστά πράγματα που κάνουν όλοι οι ξένοι αλλά και κρυφές ομορφιές του τόπου, δείχνουν ότι όντως σας νοιάζει να προσφέρετε μοναδικές εμπειρίες (κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί δεόντως).
Μερικοί υπερ-οικοδεσπότες μάλιστα:
- Αφήνουν πληροφορίες για τα μέσα μαζικής μεταφοράς (π.χ. λεωφορεία – δρομολόγια και ώρες).
- Δίνουν συμβουλές για τους καλύτερους μεζέδες και φαγητά της περιοχής.
- Βρίσκουν προσφορές για πράγματα που μπορεί να ενδιαφέρουν τους νοικάρηδες.
- Φροντίζουν να υπάρχουν στον χώρο που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα, από ομπρέλες και φακούς μέχρι μπατονέτες, έξτρα οδοντόβουρτσες, ξυραφάκια μιας χρήσεως και κουτί πρώτων βοηθειών για κάθε ανάγκη.
Διαβάστε ακόμα Πώς να γράψετε εύκολα έναν τοπικό οδηγό για τους επισκέπτες σας
5. Ένα βήμα παραπέρα
Ωραία, ήρθαν οι νοικάρηδες και τακτοποιήθηκαν μια χαρά στον καθαρό και περιποιημένο χώρο που τους διαθέσατε. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο μικρά πράγματα όπως το να τους προσφέρετε φρεσκοκαβουρνισμένο ελληνικό καφέ κάθε πρωί (με κουλουράκια για τις ανάλογες «βούτες») ή το να μοιραστείτε ένα τσιπουράκι από εκείνη την καινούρια νταμιτζάνα ένα απόγευμα μπορούν να «κλέψουν» τις εντυπώσεις και την καρδιά των φιλοξενούμενών σας. Φεύγοντας, αυτοί θα πάρουν υπέροχες αναμνήσεις και εσείς 5-άστερες αξιολογήσεις και μια υπόσχεση όχι μόνο να ξαναέρθουν αλλά και να διαδώσουν τα πάντα σχετικά με την καταπληκτική σας φιλοξενία σε άπαντες ομιλούντες τη γλώσσα τους!
Τελευταίες λεπτομέρειες – Ιδέες – Συμβουλές
- Στείλτε ένα email στους φιλοξενούμενούς σας περίπου μια εβδομάδα πριν την προγραμματισμένη άφιξή τους δίνοντας πληροφορίες για τη γειτονιά (π.χ. τις καφετέριες της περιοχής, τα διαθέσιμα πάρκινγκ αν έρθουν οδηγώντας, τις δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν και τα γυμναστήρια τριγύρω) ή και ιδέες για το πού μπορούν να φάνε. Αυτοί που θα έρθουν από το εξωτερικό (που συχνά δεν έχουν τη δυνατότητα της ενεργοποίησης των δεδομένων στο κινητό τους για περιήγηση στο διαδίκτυο), θα βρουν αυτές τις πληροφορίες εξαιρετικά χρήσιμες.
- Όταν κλείνουν το διαμέρισμα ή το σπίτι που διαθέτετε, φροντίστε να τους ρωτήσετε για τις προτιμήσεις τους στο φαγητό (π.χ. πως πίνουν τον καφέ τους). Και μόνο η σκέψη ότι κάποιος ενδιαφέρεται για τέτοια πράγματα τους προϊδεάζει για μια καταπληκτική εμπειρία.
- Φροντίστε ο χώρος που θα νοικιάσετε να είναι πάντα απόλυτα καθαρός και χωρίς υπερβολές σε ντεκόρ. Λίγα, καλαίσθητα και λειτουργικά έπιπλα και διακοσμητικά στοιχεία (οι αντίκες δίνουν άλλη διάσταση στο χώρο), σωστός φωτισμός (απαλό λευκό), καναδυό βάζα με φρέσκα λουλούδια και αρκετά βιβλία και επιτραπέζια για τον ελεύθερο χρόνο τους, είναι αρκετά για να τους αφήσετε με το στόμα ανοικτό με το «καλημέρα» σας!
Το πόσο θέλετε να το προχωρήσετε, είναι καθαρά προσωπικό σας θέμα. Κάποια από τα παραπάνω μπορεί να σας φαίνονται υπερβολικά ή ακόμα και άσκοπα. Είναι όμως γεγονός ότι όσο περισσότερο ξαφνιάζετε τους φιλοξενούμενούς σας με σκέψεις, παροχές και υπηρεσίες τόσο περισσότερο ανεβαίνετε στην εκτίμησή τους, την οποία θα εκφράσουν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους – όλους προς το συμφέρον σας!